Visie op leidinggeven aan projecten (2)

"Hoewel ieder project een ideale manier van realiseren heeft, ben ik erg praktisch ingesteld en focus ik op maakbaarheid en niet op hoe het zou moeten.
Ik volg logische stappen en vorm het proces zodat het makkelijk volgbaar en doorgrond kan worden. Het levert het draagvlak en veel acceptatie op. Indien nodig ben ik echter ook fantasierijk om noodzakelijke vernieuwing door te kunnen voeren en toe te kunnen passen.
Ik ben vooral de initiatiefnemer. Een afwachtende houding leidt er toe dat de  uitvoering te laat op gang komt.
Ik ben in hoge mate aanpassend omdat projecten allen hun specifieke eigenschappen hebben maar probeer wel een vaste weg te volgen waarlangs werkzaamheden worden uitgevoerd zonder star te zijn."
Keigoed! kan zich goed vinden in de uitspraken van deze pragmatische projectleider. Projectmanagement is volgens ons een methode, een methode die zich ieder project opnieuw vormt in de praktijk. Natuurlijk zijn er basisregels en structuren, maar ieder project heeft in de praktijk haar eigen dynamiek en daarmee haar eigen aanpak.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten